1. FORUM IS READ ONLY

Please read this thread!
    THANK YOU FOR YOUR SUPPORT OVER THE YEARS.
    Dismiss Notice

ra 1 هيتعرض في مصر؟

Discussion in 'المنتدى العربي' started by semsem008, Sep 13, 2011.

1. hanan tharwat

hanan tharwat Member

اصل بعد كدة جالي علي الكمبيوتر وديفدي فبصراحة كل شوية اشوفة انا اساس افلام شارو كلها عندي

2. hanan tharwat

hanan tharwat Member

انتم بتغظونا ولا اية لا ان شاء الله ينزل ونشوفة ومتحرقوش الفيلم انا بقالي فترة مبشفش البرومو استعداد للحظة التاريخية دي خايفة يتحرق الفيلم ليا
    المهم استمتع علي قد ما تقدر ويارب ينجح ويكسر الدنيا علشان شارو تعب قوي في الفيلم دة والله

ghada says thanks.
  3. hanan tharwat

hanan tharwat Member

ghada says thanks.
  4. kingkhan don

kingkhan don Active Member

هههههههههههههههههههههه ليش مبشفش البرومو ..الى هذا الدرجه انتي متحمسه برافو عليك .. ان شاء الله الفلم يكسر .. هنا في ماليزيا فتحو الادفانس بوكنق يوم الجمعه وانا اشتريت ذراكر لي ولاصحابي
    3D
    اليوم اصحابي مالقو تذاكر لاول يوم 26 مافيش الا 27-28 هههههه الفلم شكلو جامد

5. hanan tharwat

hanan tharwat Member

ما شاء الله ما شاء الله يارب يكسر الدنيا لا اصل شوفت برمو العد التنازلي ساعات بتبقي في حتت تخاف الفيلم يتحرق
    انت من ماليزيا يارب الفيلم يعجبك يارب باذن الله وقلنا بقي حماس الناس في السينما عامل ازاي

6. hanaa

hanaa Well-Known Member

شكرااااااا يا بنااات على الاخباار الحلووه
    بس ياارب يعملوا حاجه كويسه فى حياتهم وينزلوه هنا فى وقته , يعنى حراام لما ينزل فى دبى النهارده وفى العالم كله بعد بكره واحنا بعدهم باسبوع او اسابيع

7. kingkhan don

صح كلامك احيانا التريلر يكون زياده ف يتحرق الفلم خصوصاا في الافلام الانجليزيه ,,
    لا لا انا مو ماليزي بس ادرس في ماليزيا انا من اليمن .. انا متاكد كل التاكيد انو اسوا الامور الفيلم راح يكون
    hit
    .. انا شفت ماي نيم از خان هنا والله كل الي في السينما كانو بي صفقو لما انتها الفيلم ... ترئ هنا فيه بعض سينمات ماتعرض الا افلام شاروخ فقط من بقيه الهندو كلهم ولا فيلم الا افلام شاروخ

وان شاء الله راح اخبر شو ردت فعل الناس في السينما لما ينتهي الفلم

8. hanan tharwat

hanan tharwat Member

اهلا اهلا باهل اليمن ربنا معاكم يارب وينصركم باذن الله
    احنا هنا بقي في مصر ينزل الفيلم بس بعد اسبوع او اتنين من ميعادة بس اهو احسن مما فيش احنا قعدنا فترة بعد اميتاب باتشان مكنش في افلام هندي بتنزل مصر مش عارفة لية لحد ما نزل ماي نيم اذا خان وشركات التوزيع فهمت ان لسة في جمهور للافلام الهندي وان مش كل حاجة الافلام الامريكاني طبعا انا اسسا كنت بتابع شاروخان من زمااااااااااااااااااااااان من قبل ماي نيم اذا خان وتقريبا اول فيلم شوفتة لية كويلا
    وبعد كدة كابي كوشي وكانت بداية الانطلاق جبت كل افلامة عندي بس بصراحة احساس السينما احساس تاني وانا بحب السينما اكتر من مشاهدة الافلام دفيدي ربنا معاك في دراستك علي اي حال

9. ghada

ghada ♥♥♥SHAH RUKH ♥♥♥

شركة يو بى ام ردت عليا على تويتر ان الفيلم هينزل بعد العيد والسبب ان السينمات عايزين يعرضوا الافلام العربى الجديدة بالاضافة الى الافلام الموجودة اصلا وطبعا لسه مفيش تاريخ محدد بعد العيد
    :(:mad:

10. hanaa

hanaa Well-Known Member

ايــــــــــــــه يعنى ايه بعد العيد لالالالا كده كتييييير والله حرااام ومعنى كده انه بعد العيد بفتره لانهم مش حيعرضوا الافلام العربى دى اسبوع وخلااص
    يعنى يااااربى العالم كله يشوفه واحنا نستنى كل ده
    :mad: :Cry::frusty:

11. ghada

ghada ♥♥♥SHAH RUKH ♥♥♥

من ناحية كتير هو كتيييييييييييييير.. وخدى عنك بقى دول كمان قالوا ان مش هما اللى بيحددوا الميعاد لا دى ادارات السينمات .. ..امرنا لله نستنى ونشوف اخرتها

12. hanaa

hanaa Well-Known Member

يووووه يعنى مفيش اى امل , ما هم دايما بيخصصوا قاعات للافلام الاجنبيه جت علينا احنا , حسبى الله ونعم الوكيل

13. kingkhan don

امين يارب
    احمدو ربكم انو عندكم سينمات في اليمن مافي مو ممنوعه بس مافي حدا راضي فتح المشروع ذا ترى الافلام المصريه والهندي اكثر شي عندنا في اليمن بس دي في دي مفيش سينماء .. المهم انك راح تشوفي الفيلم في السينما دا شي جميل ... على فكره انا بشوف الفيلم بكره واي على طول اخبرك كيف كان الفيلم بوصفلك الفيلم بكلمه واحده بس مثلاااا
    خيالي .... 100%100
    ابداع ..... 90 %100
    كويس ... 80 %100
    انا متاكد انو الفيلم ماراح يخيب امل معجبي شاروخ
    خلاص الحين راح تعرفي كيف كان الموفي بكلمه واحده .. اشوفك بركه ان شاء الله

14. kingkhan don

الان توني
    الان توني واصل من السينما الفيلم كان

كويس

15. pinkrosy76

pinkrosy76 New Member

اخر خبر من شركة توزيع الافلام ان الفيلم حينزل فى مصر يوم 30 نوفمبر ربنا يصبرنا

semsem008 and ghada thank this.
  16. ghada

ghada ♥♥♥SHAH RUKH ♥♥♥

الواحد ابتدى يقلق من الناس دى..:mad: ..ربنا يصبرنا فعلا

17. minne

minne Active Member

أولا وحشتونى كتييييييييييير عرفة ان بقالى كتير مش بدخل بس بجد وحشتونى
    هو الفيلم هاينزل امتى يا جماعة مش المفروض ينزل بكرة و نبى ردوا عليا

18. ghada

ghada ♥♥♥SHAH RUKH ♥♥♥

جريدة الاهرام 7/12/2011 Untitled.jpg
    تستعد دور العرض بمصر، خلال الأسابيع المقبلة لعرض أول فيلم هندى ثلاثى الأبعاد لنجم الهند الأول "شاروخان" تحت اسم
    "RA. ONE" أو "البطل الخارق".
    وكانت مصر قد عرفت الفيلم الهندى من خلال كثير من الأفلام التى عرضت بها خلال الأعوام من 1975 إلى 2000، وأحبت من خلالها فتى الشاشة الأول فى الهند اميتاب باتشان والذى عرض له العديد من الأفلام من جميع الأنواع منها الرومانسية والمغامرات المليئة بالحركة والإثارة، ومن خلاله أحب الجمهور المصرى الأفلام الهندية.
    حضر اميتاب باتشان إلى مصر أثناء أحد المهرجانات السنوية للسينما، وألتف حوله الجمهور المصرى بشكل ربما لم تشهده مع أى ممثل عالمى آخر قام بزيارة لمصر اعتبر المنتجون والموزعون للفيلم المصرى أن الفيلم الهندى هو المنافس الأول للإنتاج المحلى لما يتضمنه من أغانى واستعراضات وحركة وإثارة، لذلك صدر قرار وزارى بحظر استيراد أكثر من خمسة أفلام سنويا وتحديدا عرض الفيلم الهندى فى كل من القاهرة والإسكندرية بمدة أقصاها خمسة أسابيع متتالية، بذلك تم القضاء على الفيلم الهندى فى مصر لعدة سنوات مضت حتى ظهر النجم المتألق الآن «شاروخان» بطل فيلم «اسمى خان» الذى عرض فى مصر عام 2010، واستقبله الجمهور أحسن استقبال حيث لاقى نجاحا يعادل بل يتفوق على أعظم الأفلام الأمريكية التى عرضت هنا خلال العشر سنوات الماضية.​

19. hanaa

hanaa Well-Known Member

واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااو , اخيييييييرا اخييييييييييييييييييرا
    هاااتى بوسه يا غااده يا حبيييييييبتى
    :kiss::hug:
    كده يبقى هانت اووووووى وممكن ع الاسبوع الجاى
    ياااااااااارب

20. bluey[Ru]

bluey[Ru] Guest

ما شاء الله بعد راح ينعرض
    3D!!!
    :hug: روحوا شوفو واستانسوا وايد حلو الفيلم وقصته لها معنى مو مثل ما قالو ناس وايد

Share This Page